EL / SEECEL - Srednja Škola Plav

Go to content

Main menu

EL / SEECEL

SEECEL

Posjeta Cetinju I njegovim kulturno – istorijskim spomenicima
     Povodom ucestvovanja u projekat “Implementacije kljucnih preduzetnickih kompetencija kroz opsteobrazovne predmete u gimnaziji” dio nasih ucenika iz treceg razreda gimnazije je u ponedeljak 16. 03. 2015. god posjetio Cetinje sa profesoricama koje su dio EL tima Mirsadom Redzepagic I Jasminom Srdanovic, I koordinatorkom projekta Hurijetom Pejcinovic.
U cilju realizacije casova iz Istorije I crnogorskog, srpskog, bosanskog I hrvatskog jezika, ucenici su posjetili Dvorac Kralja Nikole, Biljardu, Cetinjski  manastir I Narodno pozoriste – Zetski Dom.
Posebno se zahvaljujemo SEECEL-u na pruzenoj podrsci.


IZVJEŠTAJ O REALIZACIJI TRODNEVNOG SEMINARA MODUL 2

U Zavodu za školstvo je u periodu od 22. do 24. februara realizovan trodnevni seminar modul 2. za 27 nastavnika Gimnazije „Kotor“, Gimnazije „Stojan Cerović“, Nikšić, Gimnazije „Petar I Petrović Njegoš“, Dinilovgrad i Srednje mješovite škole „Bećo Bešić“, Plav. Seminar je realizovan u okviru projekta Unapređivanje preduzetničkog učenja u gimnazijskom obrazovanju, koji gimnazije realizuju sa SEECEL-om iz Zagreba. Projektom su planirani seminari koji se realizuju kroz tri modula.

Dokom decembra mjeseca većina nastavnika, direktori/direktorke i rukovodstvo gimnazija su prošli jednodnevni seminar Preduzetničko učenje – preduzetnička škola što je i zahtijevano u okviru modula 1.

Modul 2 je realizovan tokom tri dana kroz 12 radionica.

PRVI DAN
Tokom prvog dana učesnici seminara su upoznati sa značajem cjeloživotnog preduzetničkog učenja (LLEL) i njegovim odnosom sa svijetom rada i ekonomijom. Ovaj modul je motivisao učesnike pokazujući im kakav uticaj ima LLEL na unapređivanje konkurentnosti ekonomije.

Tokom seminara nastavnici su kroz plenarnu prezentaciju, grupni rad, individualno učenje, učenje u paru upoznali i razjasnili sledeća pitanja:

 preduzetništvo, pojam preduzetnika, inovacije, socijalno preduzetništvo, preduzetničke ideje
 zašto nestašica zahtijeva donošenje odluka;
 šta su prizvodi u ponudi i potražnji na lokalnom nivou;
 odnose između prihoda i rashoda u kontekstu budžeta;
 dobra, proizvodi, usluge,
 uvide prednosti ulaganja u odnosu na troškove;
 faktore koji utiču na ponudu i potražnju;
 produktivnost i prednosti koje opravdavaju inovacije; značaj intelektualne svojine
 kako se koristi oportunitetni trošak u procesu donošenja odluka;
 javna dobra; značaj eksternalija na održivo planiranje (think green) za preduzetničke aktivnosti
 globalizacija, globalna ekonomija


DRUGI DAN
Program seminara za drugi dan je koncipiran u okviru četiri radionice na kojima su razmatrani ciljevi i sadržaj cjeloživotnog preduzetničkog učenja, načini implementacija ishoda učenja kroz različite nastavne predmete. Kako implementacija ishoda preduzetničkog učenja zahtijeva primjenu različitih metoda i oblika rada (npr studijska posjeta, grupni rad, traženje informacija, rešavanje problema, planiranje, komunikacija, igranje uloga, itd), kao i mehanizmima procjene efikasnosti i efektivnosti uporebe pojedinih metoda rada u cilju dostizanja konkretnih ishoda učenja.

TREĆI DAN
Trećeg dana seminara nastavnici su podijeljeni u 7 grupa u skaldu sa predmetima koje predaju. Imali su sledeće zadatke:
 Argumentacija značaja izrade planove i priprema za nastavu prema u odnosu na ishode učenja;
 Demonstriraju sposobnost da napišu pripremu za nastavu koja se zasniva na ishodima preduzetničkog učenja
 Planiranje aktivnosti učenika upotrebom različitih nastavnih metoda i oblika rada;
 Izrazrada pripreme za nastavu sa ishodima preduzetničkog učenja uzimanjem u obzir ishode učenja ISCED 3
 Definisanje metoda procjene;
 Prezentacija, diskusija i razmatraje nastavnih planova i pripreme za nastavu koju su razvili.

Seminar je vodila Nevena Čabrilo savjetnica u Zavodu za školstvo.
Iz nase skole seminaru su prisustvovali:
- Jasmina Srdanovic – profesorica crnogorskog, srpskog, bosanskog, hrvatskog jezika;
- Sehija Radoncic – profesorica hemije;
- Asmina Omeragic – profesorica sociologije;
- Sanja Rmus – profesorica engleskog jezika;
- Senad Basic – profesor matematike;
- Hurijeta Pejcinovic – koordinator projekta.


 

JUSMS “Beco Basic” je jedna od cetiri skole u Crnoj Gori koje ucestvuju u pilot projektu “Implementacija preduzetnickih kompetencija kroz opsteobrazovne predmete  u gimnaziji”. Ovaj projekat, koji se realizuje u osam zemalja, je podrzan od strane  SEECEL –a (Regionalnog centra za razvoj preduzetnickih kompetencija za zemlje Jugoistocne Evrope), a o ovoj organizaciji mozete vidjeti vise na www.seecel.hr . Zemlje koje ucestvuju u ovom projektu su: Albanija, Bosna I Hercegovina, Crna Gora, Hrvatska, Kosovo, Makedonija, Srbija I Turska.
U ovom projektu, pored nase gimnazije, ucestvuju I gimnazije iz Danilovgrada, Kotora I Niksica.
Veoma smo ponosni zbog ucesca u ovom pilot projektu I potrudicemo se da na sto bolji nacin ispunimo sve zadatke,  a zahvaljujuci finansijskoj podrsci koju nam pruza SEECEL I njihovoj pomoci I strpljenju prilikom brojnih nedoumica, mi smo poceli sa implementacijom ovog projekta.
U skoli smo oformili tim u kojem ucestvuju profesori opsteobrazovnih predmeta :
- Jasmina Srdanovic – Crnogorski – srpski, bosanski, hrvatski jezik I knjizevnost;
- Senad Basic – Matematika
- Sehija Radoncic – Hemija
- Mevdija Miljus – Biologija
- Mirsada Redzepagic – Istorija
- Sanja Rmus – Engleski jezik
- Isat Pacariz – Ruski jezik
- Asmina Omeragic – Sociologija I
- Irma Talevic – Psihologija

  Zajednicki je napravljen akcioni plan u kojem smo isplanirali aktivnosti I sredstva koja smo dobili  od SEECEL-a.  Kroz akcioni plan su isplanirane I vanastavne aktivnosti I posjete, kao I posjeta jednoj od pilot skola.  U akcionom planu izdvojili smo odredjena sredstva za proslavu Dana skole. Ova aktivnost, odnosno, priprema posluzenja I dekoracija prostora za proslavu je prepustena ucenicima iz treceg razreda gimnazije kako bi stekli vjestine planiranja I organizacije, ali I liderske vjestine I razvili odredjene stavove.
U skoli je odrzan I jednodnevni seminar od strane Zavoda za skolstvo Crne Gore. Seminaru su prisustvovali svi profesori I uprava skole. Na ovom seminaru svi profesori su upoznati sa projektom I ucescem skole u njemu. Takodje , na pocetku su upoznati sa radom  SEECEL-a, sa postignucima I nagradama koje osvaja ovaj regionalni centar.
Tokom ovog mjeseca odrzan je I trodnevni seminar za nastavnike sve cetiri pilot skole u Crnoj Gori. Seminar je odrzan u Podgorici u Zavodu za skolstvo. Seminaru su prisustvovali svi timovi iz pilot skola, a s obzirom da smo zajednicki organizovali ovaj seminar za sve skole, mi smo I podijelili troskove.
S obzirom na to da smo sad upoznati sa kompetencijama koje treba implementirati – sa znanjima, vjestinama I stavovima , pocinjemo sa izradom priprema, odnosno sa realizacijom casova.  

Koordinator projekta i clan radne grupe:
Prof. Hurijeta Pejcinovic

brojac poseta
26666
Back to content | Back to main menu